In my life

In my life

måndag 9 mars 2015

Tillbaka till 80-talet

När jag var hos pappa såg jag några foton på mig när jag var i samma ålder som Ella ungefär. Alltid lika roligt att se på gamla kort. Man minns vissa sekvenser och när man ser på foton kan man minnas tiden och dagen just då. När man var där. Rätt häftigt att man kan minnas så från så tidig ålder.



 Här är jag ute i skogen med pappa. Jag är 3 år och
tröjan jag har stickade mormor till mig. Hon stickade alltid
tröjor till mig och min syster. Ofta samma modell fast i olika
färger och jag var alltid lika sur när syrran fick mer rosa på sin än min.

 Äter bulle och är go o glad. Även här är jag tre år och var gipsad
från tårna upp till övre låret.
 Jag skulle tvunget åka på mormors nya cykel och hon ledde den.
jag somnade på pakethållaren och foten åkte in i hjulet...And...
Mormor är ångestfylld över det lilla äventyret än idag, 33 år senare ;-)
Jag såg ut att ha det rätt gött i alla fall.


Syrran och jag i ett vinterland. Minns den där blå overallen.
Och jag minns den rutschkanan. Min snygga röda vagn klämde
jag fingrarna i några år senare när jag lekte mamma och skulle fälla
ihop den för jag och mina dockor skulle resa bort...


Nostalgi när den är som bäst!


Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar