In my life

In my life

söndag 1 mars 2015

Fotojobb och mellomys

1 mars och ännu en helg går mot sitt slut. En helg som varit späckad.
Igår lämnade jag de små till Ida för att åka och göra ett fotojobb i Ystad. Det var jag och två personer till som skulle göra en fotosession tillsammans. Vi hade riktigt kul och jag älskar sånt här.. man träffar alltid så underbara människor. Nya personligheter, nya upptäckter och nya erfarenheter. Plus att fotografen gärna ville arbeta tillsammans med oss igen och det var ju positivt!
Jag kan just nu inte nämna mer vad det handlade om och vi fick inte se bilderna men ni kanske kan få se ett smakprov sen när jag får dem.





När jag kom hem så hade Theodor dammat och dammsugit samt hängt upp lappar på dörren till kvällens killkväll han skulle ha, för första gången i sitt liv. Han var så taggad och det han längtade mest efter var att få hälla upp allt snacks i skålarna haha. Han hade hållit sig hela dagen, vilket jag var imponerad av. Så denna dörren möttes jag av när jag kom hem.


Så fixade vi lappar till muggar så de inte skulle blandas ihop...eller i min värld, inte spillas
coca cola på mattan och i soffan..(7 stycken vilda 9-åringar hihi)


älskar min skänk...och min vägg jag målade...och min ljusstake jag målade...
och min koppar kruka...och mina ljusstakar.
Ja, jag gillar min hörna där kan man säga :-)


Theodor var ju kvällens värd och killarna som kom hade med sig en liten grej när de kom.
Theodor blev lite paff. Inget han räknade med då han inte fyller år, men jag förklarade att när man är värd eller värdinna och ska ha bjudning så får man ibland en liten gåva..
Så nöjd blev han. Stora killen.
Det var ingen riktig pizza, utan en godispizza om ni sett dem?


Kvällens gäng jag hängde med! Det blev mycket spring och lek inne på rummet.
Det var jag och tre killar som satt o kollade på hela mello. Tycker det var den
bästa deltävlingen för i år! Tyckte om 4 bidrag. Killarna här hemma röstade på Hasse! Haha..
Lite kul att 9-åringarna röstar på "den gamle gubben" ;-)


Å så klart skulle de se vem som var starkast.. medan en nervös mamma (läs jag), stod o var
livrädd att den skulle tappas i golvet.
Dessa små killar.. satt och studerade dem ,lyssnade på dem och jag är glad så länge jag får vara med
o tillåts att vara med i deras gemenskap. En dag kommer jag få vara utanför. I annat rum och då kommer det inte vara coca cola och godis som är kvällens höjdpunkt.
Små som blivit stora så fort! För fort!



Kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar